30 de Desembre, 2011

Els Mossos d’Esquadra detenen els autors de 21 robatoris a bars de l’àrea metropolitana de Barcelona

. Als detinguts també se’ls imputa el robatori de dos vehicles de gamma alta

La Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra va detenir el passat 19 de desembre Francisco FT, de 44 anys, i Antonio FG, de 25 anys, tots dos veïns de Barcelona, com a presumptes autors de vint-i-un delictes de robatori amb força i dos delictes de robatori i furt d’ús de vehicle a motor.

Des del mes de juny de 2011, el Grup de Robatoris amb Força de la Unitat Investigació Criminal - Patrimoni de Barcelona estava investigant un seguit de robatoris amb força a bars i restaurants de Barcelona, Santa Coloma de Gramenet i L’Hospitalet de Llobregat, els quals tenien un ‘modus operandi’ molt concret i característic.

De la investigació dels fets es va desprendre que es tractava d’un grup molt ben organitzat amb un alt grau d’especialització. Hi havia membres que realitzaven tasques de vigilància, altres s’encarregaven de sostraure el gènere dels establiments i un altres feien de xofers per assegurar una ràpida fugida en cas de ser detectats.

Per cometre els robatoris, primer robaven un turisme de gamma alta. Amb el vehicle sostret es desplaçaven fins un bar o restaurant, prèviament seleccionat, i forçaven l’entrada efectuant un tall horitzontal a la persiana metàl·lica del local per tal d’accedir al seu interior. Aquesta modalitat delictiva se la coneix policialment com la tècnica de l’obrellaunes.

Un cop a l’interior del local esbotzaven les màquines escurabutxaques, caixes enregistradores i màquines expenedores de tabac, per obtenir la recaptació del seu interior. Al mateix temps, sostreien tot tipus de productes que hi havia en els establiments i que podien ser fàcilment venuts en el mercat il·legal: tabac, licors, robes i menjar, entre d’altres.

Finalment el passat 19 de desembre es va detenir a Barcelona dos dels autors dels robatoris. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.

Els detinguts, que tenen antecedents, van passar a disposició judicial al jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Barcelona, el qual va decretar la seva posada en llibertat amb càrrecs.

Font: NP Mossos d'Esquadra

Notícies

23 de Maig, 2012

ACORDWIN rep el reconeixement de la CEPTA per la seva trajectòria empresarial

22 de Maig, 2012

Cirsa estaria disposada a fer un Eurovegas amb les mateixes condicions que Adelson

22 de Maig, 2012

La presentació de "La Bodeguilla": Tot un èxit

Circulars

23 de Maig, 2012

CIRCULAR 07/12 - ASSUMPTE: SOL•LICITUD DE SUSPENSIÓ TEMPORAL DELS PERMISOS D’EXPLOTACIÓ PEL 3r I 4rt TRIMESTRE DEL 2012

27 d'Abril, 2012

CIRCULAR 06/12 - ASSUMPTE: NOVES TAXES PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS EN MATÈRIA DE JOCS I APOSTES

29 de Març, 2012

CIRCULAR 05/12 - ASSUMPTE: APROVADA LA MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT DE SALONS RECREATIUS I DE JOC

Esdeveniments

20 de juny 2012

XVII Congreso Nacional de COFAR

8 de novembre 2011

XVI Congreso Nacional de COFAR

Activitats

CONVOCATÒRIA 03/12

REUNIÓ D'ACORDJOC A BARCELONA

CONVOCATÒRIA 02/12

REUNIÓ D'ACORDJOC A DELTEBRE

CONVOCATÒRIA 01/12

REUNIÓ D'ACORDJOC A MONTFERRI