Circular 08/25 Assumpte: Ús consulta online Registre de Prohibits

Benvolguts associats/des,

Us fem arribar la següent informació que ens ha transmès la Direcció General de Tributs i Joc:

 

El passat 1 de maig de 2025 va entrar en funcionament la consulta en línia de les persones que consten inscrites en el Registre de persones que tenen prohibit l’accés a establiments de joc i, per tant, es van deixar d’enviar als establiments de joc els fitxers diaris de les persones prohibides.

Des d’aquesta data, des de la Direcció General de Tributs i Joc estem fent un seguiment del servei web així com de les consultes realitzades pels establiments de joc a través de monitoritzacions del servei per tal de verificar el seu correcte funcionament. Arran d’aquest monitoratge constatem que alguns establiments de joc estan fent un número de consultes diàries del servei que en cap cas pot respondre a la seva funcionalitat que és fer el control d’accés dels clients que accedeixen diàriament al seu establiment.

Us agrairem que envieu un recordatori als vostres associats en el sentit que el servei de consulta en línia i síncrona a la base de dades del Registre de persones que tenen prohibit l’accés a salons de joc, sales de bingo i casinos, té com a única finalitat  facilitar l’obligació del control d’accés per cada client que accedeix a l’establiment, i per tant, el seu ús només pot respondre a donar compliment a l’obligació de  verificar si un client que pretén accedir a l’establiment està o no inscrit en el Registre.

Per tot això, els usos no legitimats i desproporcionats d’aquest servei atès que poden ser incompatibles amb el principi de minimització i  poden presentar riscos de seguretat potencialment incompatibles amb el principi d’integritat i confidencialitat de dades de salut de les persones afectades, de conformitat amb el  Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals,  seran posats en coneixement de l’autoritat competent en matèria de protecció de dades de caràcter personal als efectes que puguin correspondre.

Us adjuntem també la Nota del Delegat de Protecció de dades del Dept d’Economia i Finances de la Generalitat

29 04 2025 Nota DPD Consulta Registre Prohibits

 

Restem com sempre a la vostra disposició.

 

Atentament,

Rosa Riera